Vrtulnikova mapa pro Evropu na zaklade OSM

18 zpráv
Zpět na přehled

Vrtulnikova mapa pro Evropu na zaklade OSM

18 zpráv IPPPFHKK 10 účastníků 10 min čtení
  1. Ivo Lukacovic ivoluk na gmail.com #m68e22f
    Tak jsem dokoncil vrtulnikovou mapu na podklade OSM. Info zde http://www.tocna.cz/helicopter-map-for-garmin/ Mapu zatim nenabizim ke stazeni nez ji otestuji v terenu. V soucasnoti pripravuji vrtulnikovou mapu pro celou Evropu. Co mi na OSM nejvice vadi, ze ackoliv obsahuje ulice pouze u male casti obci a mest je zobrazena zastavena oblast. Na GPSce proto i velike mesto vypada jako tecka coz je problem. Na slovenske odnozi OSM na adrese www.freemap.sk vymysleli elegantni reseni. Kolem kazde rezidentni ulice udelali polygon na kazdou stranu a rezidentni zastavbu tak odhadli. Presnost nebude nic moc, ale IMHO to nevadi. Nemate nekdo poneti jakym algorytmem se takove polygony vytvareji? IL
  2. Petr Stehlik pstehlik na sophics.cz #m31074d
    Ivo Lukacovic píše v Čt 29. 10. 2009 v 17:14 +0100:
    Tak jsem dokoncil vrtulnikovou mapu na podklade OSM. Info zde http://www.tocna.cz/helicopter-map-for-garmin/
    "Jako data jsem použil data z projektu Open Street Map. Jedná se o volně šiřtelné mapy, které vznikají prací komunity nadšenců. Přesnost a úplnost dat je proto velice špatná" to je skoro inzultace :-) OSM považuju za nejpřesnější zdroj ze všech map (přinejmenším v místech, kde automatický import upravila lidská ruka). Petr
  3. Ivo Lukacovic ivoluk na gmail.com #m0c32ac
    Ano, tam kde je oblast zmapovana tam jsou mapa velice presna. Navic mapa vznika pro potreby pozemni navigace, tj dulezite je, aby tam byly silnice a cesty. Ze vzduchu vas zajimaji tri veci: voda, zastavena oblast, lesy. Ovsem problem je v tom, ze ne kazda oblast je zmapovana stejne. Letel jsem vrtulnikem z mist, kde byla zmapovana kazda silnicka az po misto, kde byla vesnice, kterou jsem v OSM nemel. Pokud mate jednomotorove letadlo nebo vrtulnik velike oblasti lesa, vody ci zastavby je nutne obletet. Takze mym cilem je vymyslet nebo sehnat nejaky algorytmus, ktery z huste site residencnich silnic udela zastavbu. IL 2009/10/29 Petr Stehlik <pstehlik na sophics.cz>
  4. Petr Stehlik pstehlik na sophics.cz #m246c8f
    Ivo Lukacovic píše v Čt 29. 10. 2009 v 17:35 +0100:
    Ano, tam kde je oblast zmapovana tam jsou mapa velice presna. Navic mapa vznika pro potreby pozemni navigace, tj dulezite je, aby tam byly silnice a cesty. Ze vzduchu vas zajimaji tri veci: voda, zastavena oblast, lesy. Ovsem problem je v tom, ze ne kazda oblast je zmapovana stejne. Letel jsem vrtulnikem z mist, kde byla zmapovana kazda silnicka az po misto, kde byla vesnice, kterou jsem v OSM nemel.
    to je potreba hned pri tom letu nafotit a pak domapovat :-)
    Pokud mate jednomotorove letadlo nebo vrtulnik velike oblasti lesa,
    jeste ne, ale uz šetřím :)
    vody ci zastavby je nutne obletet. Takze mym cilem je vymyslet nebo sehnat nejaky algorytmus, ktery z huste site residencnich silnic udela zastavbu.
    ten polygon by sel nakreslit rucne a nebylo by to ani moc prace. Petr
  5. Petr Dlouhý petr.dlouhy na email.cz #m0207d4
    Já bych upřednostnil formulaci typu "je zatím špatná", nebo "je zatím velice špatná" místo "je proto velice špatná". Nová data na OSM přibývají velice rychle, a věřím, že jednou bude kvalita dostatečná. Pokud by se vrtulníková mapa ujala, tak by do OSM mohl začít přispívat někdo z letců. Pro začátek by mohlo stačit, aby někdo na OSM wiki napsal jaké typy objektů chybí, a nejlépe i seznam nejvýznamnějších chybějících objektů.
  6. Petr Dlouhý petr.dlouhy na email.cz #m1e33d1
    Ještě jedno upozornění: Pokud dostatečně znám smlouvu CC-BY-SA, pod kterou je OSM dostupná, není možné šířit OSM společně v jednom celku s mapou kterou není možné licencovat pod CC-BY-SA. Tedy mapu se SRTM můžete bez problémů šířit, protože SRTM je public domain. Nemohl by jste ale šířit mapu, která by vznikla spojením OSM a drátů od PlanStudia, a to i kdyby to PlanStudio dovolilo. Pro těch pár známých je to jakž-takž v pořádku, ale ostatní by si to museli spojit každý sám. To jen jako upozornění, kdybyste se to pokoušel spojit ještě s něčím. Pokud nemám pravdu, tak ať mě ostatní opraví.
  7. Frettie frettie na gmail.com #mb6edf3
    Ano, ten polygon by možná šel nakreslit ručně, ale proboha proč, to musí zvládnout nějaký "bot". AspoŇ na OSM, ne? Nebo aspoň nějaký algoritmus, který si vybere jen daný linie (silnice) a jím nadsadí polygon o jejich délce a určité šířce. Snad. 2009/10/29 Petr Stehlik <pstehlik na sophics.cz>:
  8. hanoj ehanoj na gmail.com #mcf0463
    Tak jsem dokoncil vrtulnikovou mapu na podklade OSM. Info zde http://www.tocna.cz/helicopter-map-for-garmin/Mapu zatim nenabizim ke stazeni nez ji otestuji v terenu. V soucasnoti pripravuji vrtulnikovou mapu pro celou Evropu. Co mi na OSM nejvice vadi, ze ackoliv obsahuje ulice pouze u male casti obci a mest je zobrazena zastavena oblast.
    *** prilis nerozumim. Jde vam o bezpecnost leteckeho provozu (jak bylo lze chapat z predchoziho emailu), ale klicovou vlastnosti je zdarma mapa, navic uzivana k jinym ucelum. Kdyz sectu cenu stroje, hodnotu pilota a nakladu, tak tomu moc nerozumim. Pokud potrebujete ucelene, rovnomerne kvalitni datasety tak uzijte DIBAVOD, ASTER, UIR-ZSJ, licenci maji trochu jinou, cast problemu resi. Data o VN ci VVN zatim volne dostupna IMHO nejsou, ale Planstudio asi neni lepsi garantem klicove vrstvy nez spravce rozvodne site.
    Kolem kazde rezidentni ulice udelali polygon na kazdou stranu a rezidentni zastavbu tak odhadli. Presnost nebude nic moc, ale IMHO to nevadi. Nemate nekdo poneti jakym algorytmem se takove polygony vytvareji?
    *** takovy algoritmus se jmenuje "buffer" cesky "obalova zona" a lze provadet nad bodem (napr. u obci podle promenne poctu obyvatel) nebo nad linii, polygonem trebas s konstantou. Zpravidla byva implementovana i agregace vzajemne prekryvajicich se obalovych zon. Implementace napr. QGIS, JUMP, GRASS, Postgis.
    Ještě jedno upozornění: Pokud dostatečně znám smlouvu CC-BY-SA, pod kterou je OSM dostupná, není možné šířit OSM společně v jednom celku s mapou kterou není možné licencovat pod CC-BY-SA. Tedy mapu se SRTM můžete bez problémů šířit, protože SRTM je public domain. Nemohl by jste ale šířit mapu, která by vznikla spojením OSM a drátů od PlanStudia, a to i kdyby to PlanStudio dovolilo. Pro těch pár známých je to jakž-takž v pořádku, ale ostatní by si to museli spojit každý sám. To jen jako upozornění, kdybyste se to pokoušel spojit ještě s něčím. Pokud nemám pravdu, tak ať mě ostatní opraví.
    *** nova licence OSM to snad v budoucnu vyresi ha hanoj
  9. Ivo Lukacovic ivoluk na gmail.com #m7c8788
    Kolem kazde rezidentni ulice udelali polygon na kazdou stranu a rezidentni zastavbu tak odhadli. Presnost nebude nic moc, ale
    IMHO
    to nevadi. Nemate nekdo poneti jakym algorytmem se takove polygony vytvareji?
    *** takovy algoritmus se jmenuje "buffer" cesky "obalova zona" a lze provadet nad bodem (napr. u obci podle promenne poctu obyvatel) nebo nad linii, polygonem trebas s konstantou. Zpravidla byva implementovana i agregace vzajemne prekryvajicich se obalovych zon. Implementace napr. QGIS, JUMP, GRASS, Postgis.
    Predpokladam ze existuji i algorytmy, ktere mi pak udelaji vnejsi obvod se vsech polygonu, ktere titmo algorytmem vzniknou. Diky moc. Pokusim se ten algorytmus nekde najit a implementovat. IL
  10. Kubajz kubajz na kbx.cz #m7f670c
    No jiste, ze existuji... A algoritmus se pise s mekkym i - hodi se to i pri googlovani. K
  11. Frettie frettie na gmail.com #m47cb49
    A tohle se dělá proč? Dost dlouho jsem si myslel, že jsem v tomto maillistu s lidma, kteří se nepotřebují hašteřit. 2009/10/30 Kubajz <kubajz na kbx.cz>:
  12. Karel Volný kavol na seznam.cz #mc5b93a
    A tohle se dělá proč? Dost dlouho jsem si myslel, že jsem v tomto maillistu s lidma, kteří se nepotřebují hašteřit.
    hm ... tak u té myšlenky zůstaň a nehledej někde něco, co tam není ;-) (tedy aspoň mně ta reakce přišla v pohodě) K.
  13. Pavel Machek pavel na ucw.cz #ma949e4
    Ano, tam kde je oblast zmapovana tam jsou mapa velice presna. Navic mapa vznika pro potreby pozemni navigace, tj dulezite je, aby tam byly silnice a cesty. Ze vzduchu vas zajimaji tri veci: voda, zastavena oblast, lesy.
    Lesy jsou importovane a celkem presne, s jednou vyjimkou: nejsou tam lesy vojenske, a to vubec. Stalo by zato je dokreslit dle ortofota. Voda se dela rucne, a je mozne ze budou chybet i nektere prehrady. Asi by to chtelo projit dle encyklopedie...? Dokreslit mestum landuse=residential by byl taky uzitecny pocin...
    Pokud mate jednomotorove letadlo nebo vrtulnik velike oblasti lesa, vody ci zastavby je nutne obletet. Takze mym cilem je vymyslet nebo sehnat nejaky algorytmus, ktery z huste site residencnich silnic udela zastavbu.
    Co je presne 'velike'? Hadam ze to zavisi na vysce letu...? Velka kukuricna pole nevadi? :-). Pavel
  14. Michal Grézl michal.grezl na openstreetmap.cz #md7e713
    2009/10/30 Pavel Machek <pavel na ucw.cz>:
    Ano, tam kde je oblast zmapovana tam jsou mapa velice presna. Navic mapa vznika pro potreby pozemni navigace, tj dulezite je, aby tam byly silnice a cesty. Ze vzduchu vas zajimaji tri veci: voda, zastavena oblast, lesy.
    Lesy jsou importovane a celkem presne, s jednou vyjimkou: nejsou tam lesy vojenske, a to vubec. Stalo by zato je dokreslit dle ortofota. Voda se dela rucne, a je mozne ze budou chybet i nektere prehrady. Asi by to chtelo projit dle encyklopedie...? Dokreslit mestum landuse=residential by byl taky uzitecny pocin...
    Pokud mate jednomotorove letadlo nebo vrtulnik velike oblasti lesa, vody ci zastavby je nutne obletet. Takze mym cilem je vymyslet nebo sehnat nejaky algorytmus, ktery z huste site residencnich silnic udela zastavbu.
    Co je presne 'velike'? Hadam ze to zavisi na vysce letu...? Velka kukuricna pole nevadi? :-). Pavel
    treba se da do kukurice pristat:)
  15. Ivo Lukacovic ivoluk na gmail.com #m42336d
    U vrtulniku na vysce letu moc nezalezi. Autorotuji temer primo pod sebe a jdou k zemi jako kamen. Zajimave je, ze mortalita v dusledku vysazeni motoru je u vrtulniku stejna jako u letadel. Obydlene zony se vsak nepreletavaji z ohleduplnosti kvuli hluku. IL 2009/10/30 Michal Grézl <michal.grezl na openstreetmap.cz>
  16. Pavel Machek pavel na ucw.cz #m4df1fa
    Ano, ten polygon by mo?n? ?el nakreslit ru?n?, ale proboha pro?, to mus? zvl?dnout n?jak? "bot". Aspo? na OSM, ne? Nebo aspo? n?jak? algoritmus, kter? si vybere jen dan? linie (silnice) a j?m nadsad? polygon o jejich d?lce a ur?it? ???ce. Snad.
    No, pro jizdu na koni by se polygony "landuse=residential" taky celkem hodily, ale rozhodne ne autogenerovane... Fakt potrebuju vedet kde jsou ty ploty. (A taky by se hodilo odliseni luk a poli... muzu snit, ne? :-). Pavel
  17. Pavel Machek pavel na ucw.cz #md75f1a
    Ahoj!
    Tak jsem dokoncil vrtulnikovou mapu na podklade OSM. Info zde http://www.tocna.cz/helicopter-map-for-garmin/Mapu zatim nenabizim ke stazeni nez ji otestuji v terenu. V soucasnoti pripravuji vrtulnikovou mapu pro celou Evropu. Co mi na OSM nejvice vadi, ze ackoliv obsahuje ulice pouze u male casti obci a mest je zobrazena zastavena oblast.
    *** prilis nerozumim. Jde vam o bezpecnost leteckeho provozu (jak bylo lze chapat z predchoziho emailu), ale klicovou vlastnosti je zdarma mapa, navic uzivana k jinym ucelum. Kdyz sectu cenu stroje, hodnotu pilota a nakladu, tak tomu moc nerozumim.
    Zrejme tu jde o svobodu a ne o cenu... :-). Pavel PS: Ale taky doufam ze to nebude pouzity jako zakladni navigacni pomucka pro IFR lety... teda respektive ze nebudu u toho az to selze ;-).
  18. Stanislav Brabec utx na penguin.cz #m982e78
    Dne 31.10.2009 19:41:12 napsal Pavel Machek:
    No, pro jizdu na koni by se polygony "landuse=residential" taky celkem hodily, ale rozhodne ne autogenerovane... Fakt potrebuju vedet kde jsou ty ploty. (A taky by se hodilo odliseni luk a poli... muzu snit, ne? :-).
    Ideální by samozřejmě bylo, aby tam byl zakreslen každý plot jednotlivě, nejlépe s tagem height. A do navitu bys zadal, jak vysoký plot tvůj kůň přeskočí. Ale uznávám, že je to ještě problematičtější než zmapování budov. Ploty lze potkat i okolo pastvin a dokonce v lese.
Napsat odpověď e-mailem… Odpovědět

Otevře váš e-mailový klient. Odpovědi pak sledujte zde na webu.